INLEIDING
Pretence Games
Toon en Joris, de ondernemers van Pretence Games zijn tijdens Corona gestart met het idee om een interactief spel voor kinderen op te markt te brengen, maar hebben sindsdien ook een reeks van spellen en city games op de markt gebracht voor steden, gemeenten en bedrijven.
Het team van Build More ondersteunt hen in het verder uitbouwen van hun producten, alsook bij het (technisch) uitdenken van nieuwe games.
INLEIDING
Pretence Games
Toon en Joris, de ondernemers van Pretence Games zijn tijdens Corona gestart met het idee om een interactief spel voor kinderen op te markt te brengen, maar hebben sindsdien ook een reeks van spellen en city games op de markt gebracht voor steden, gemeenten en bedrijven.
Het team van Build More ondersteunt hen in het verder uitbouwen van hun producten, alsook bij het (technisch) uitdenken van nieuwe games.
INLEIDING
Pretence Games
Toon en Joris, de ondernemers van Pretence Games zijn tijdens Corona gestart met het idee om een interactief spel voor kinderen op te markt te brengen, maar hebben sindsdien ook een reeks van spellen en city games op de markt gebracht voor steden, gemeenten en bedrijven.
Het team van Build More ondersteunt hen in het verder uitbouwen van hun producten, alsook bij het (technisch) uitdenken van nieuwe games.
Probleem
Initieel zochten Toon en Joris, de ondernemers achter Pretence Games, een IT partner of technische Co-Founder om hun eerste product, “Legende in Leven” als Minimum Viable Product (MVP) uit te werken en te ontwikkelen.
Zelf hadden Toon en Joris wel alles in huis om van Pretence Games een succes te maken, maar ze misten nog de technische skills om ook effectief met software aan de slag te gaan. Het platform dat ze voor ogen hadden, was ook cruciaal voor het succes van hun start-up en daarom zochten ze initieel dan ook een partij die écht mee kon handelen en denken als co-founder. Bij de meeste IT spelers vond het team echter niet meteen een ‘klik’, noch de flexibiliteit of het commitment dat een technische co-founder zou kunnen evenaren.
Probleem
Initieel zochten Toon en Joris, de ondernemers achter Pretence Games, een IT partner of technische Co-Founder om hun eerste product, “Legende in Leven” als Minimum Viable Product (MVP) uit te werken en te ontwikkelen.
Zelf hadden Toon en Joris wel alles in huis om van Pretence Games een succes te maken, maar ze misten nog de technische skills om ook effectief met software aan de slag te gaan. Het platform dat ze voor ogen hadden, was ook cruciaal voor het succes van hun start-up en daarom zochten ze initieel dan ook een partij die écht mee kon handelen en denken als co-founder. Bij de meeste IT spelers vond het team echter niet meteen een ‘klik’, noch de flexibiliteit of het commitment dat een technische co-founder zou kunnen evenaren.
Probleem
Initieel zochten Toon en Joris, de ondernemers achter Pretence Games, een IT partner of technische Co-Founder om hun eerste product, “Legende in Leven” als Minimum Viable Product (MVP) uit te werken en te ontwikkelen.
Zelf hadden Toon en Joris wel alles in huis om van Pretence Games een succes te maken, maar ze misten nog de technische skills om ook effectief met software aan de slag te gaan. Het platform dat ze voor ogen hadden, was ook cruciaal voor het succes van hun start-up en daarom zochten ze initieel dan ook een partij die écht mee kon handelen en denken als co-founder. Bij de meeste IT spelers vond het team echter niet meteen een ‘klik’, noch de flexibiliteit of het commitment dat een technische co-founder zou kunnen evenaren.
Oplossing
Toon en Joris, de ondernemers achter Pretence Games zochten initieel een IT partner om hun eerste product, “Legende in Leven” als Minimum Viable Product (MVP) uit te werken en te ontwikkelen. Na een eerste samenwerking met Pieter van Build More voor de ondersteuning van hun MVP, groeide dit uit tot een structureel partnership waarbij Build More ook als CTO optreedt en ook uitbreidingen, support en het herbouwen van de website tot haar rekening neemt.
Oplossing
Toon en Joris, de ondernemers achter Pretence Games zochten initieel een IT partner om hun eerste product, “Legende in Leven” als Minimum Viable Product (MVP) uit te werken en te ontwikkelen. Na een eerste samenwerking met Pieter van Build More voor de ondersteuning van hun MVP, groeide dit uit tot een structureel partnership waarbij Build More ook als CTO optreedt en ook uitbreidingen, support en het herbouwen van de website tot haar rekening neemt.
Oplossing
Toon en Joris, de ondernemers achter Pretence Games zochten initieel een IT partner om hun eerste product, “Legende in Leven” als Minimum Viable Product (MVP) uit te werken en te ontwikkelen. Na een eerste samenwerking met Pieter van Build More voor de ondersteuning van hun MVP, groeide dit uit tot een structureel partnership waarbij Build More ook als CTO optreedt en ook uitbreidingen, support en het herbouwen van de website tot haar rekening neemt.
Resultaten
In verhouding tot de meeste start-ups, kan Pretence Games met hun producten sneller itereren en inspelen op vragen van hun klanten. Het lanceren van hun eerste product(en), kon zowel voor een lager budget en tot 10x sneller dan wanneer zij een klassiek agency hadden ingeschakeld.
Resultaten
In verhouding tot de meeste start-ups, kan Pretence Games met hun producten sneller itereren en inspelen op vragen van hun klanten. Het lanceren van hun eerste product(en), kon zowel voor een lager budget en tot 10x sneller dan wanneer zij een klassiek agency hadden ingeschakeld.
Resultaten
In verhouding tot de meeste start-ups, kan Pretence Games met hun producten sneller itereren en inspelen op vragen van hun klanten. Het lanceren van hun eerste product(en), kon zowel voor een lager budget en tot 10x sneller dan wanneer zij een klassiek agency hadden ingeschakeld.
Conclusie
Pretence Games ging aan de slag met Build More voor het uitbouwen van een MVP, maar eindigde met een partner die ze ook vertrouwden om hen ook structureel ondersteunen bij de verdere uitbouw van hun bedrijf. Build More vervult voor hen ook echt de rol van een ‘technische’ co-founder (CTO) en denkt actief mee over de (digitale) toekomst van hun bedrijf.
Conclusie
Pretence Games ging aan de slag met Build More voor het uitbouwen van een MVP, maar eindigde met een partner die ze ook vertrouwden om hen ook structureel ondersteunen bij de verdere uitbouw van hun bedrijf. Build More vervult voor hen ook echt de rol van een ‘technische’ co-founder (CTO) en denkt actief mee over de (digitale) toekomst van hun bedrijf.
Conclusie
Pretence Games ging aan de slag met Build More voor het uitbouwen van een MVP, maar eindigde met een partner die ze ook vertrouwden om hen ook structureel ondersteunen bij de verdere uitbouw van hun bedrijf. Build More vervult voor hen ook echt de rol van een ‘technische’ co-founder (CTO) en denkt actief mee over de (digitale) toekomst van hun bedrijf.